Надстрешнице са соларним панелима изнад ауто путева


Трио технолошких лидера у Европи – Аустријски институт за технологију, Фраунхофер ИСЕ у Немачкој и Форстер Индустриетехник у Швајцарској – ради на развоју система соларних надстрешница за аутопутеве како би искористио огромну, премало искоришћену путну мрежу за чисту електричну енергију. Иницијатива је још у фази концепта, а затим ће се прећи на имплементацију пилот пројекта на стварном путу.

Требало би развити инфраструктуру соларне енергије како би се ствари одвијале мало другачије од кровних соларних панела или чак надстрешница за соларне панеле. Као прво, не бисте желели десетине хиљада долара (или евра) штете сваки пут када се догоди несрећа. Дакле, систем би требало развити на начин да буде посебно чврст или еластичан у случају удара. Такође би му требао посебан дизајн за управљање слабим ветром, као и кишом и снегом на начин који је компатибилан са потребама мреже путева. Сигурност у саобраћају је, наравно, још једна јединствена брига, а ефикасно одржавање било би важно како би се учинило конкурентним.

Која је поента?
Па, постоје и неке својствене користи таквог система. „Поред двоструке употребе простора, научници очекују и друге позитивне исходе, укључујући заштиту путних површина од падавина и прегревања“, пише Сандра Енкхарт за ПВ Магазин. Такав систем такође може помоћи у смањењу буке.

На крају, без обзира да ли је ово добра идеја или не, своди се на то да ли уштеде трошкова различитих користи превладавају додатне трошкове у поређењу са другим пројектима које би агенције за надзор буџета за путеве могле да примене.

Концепт је сигурно привлачан. Имамо огромну количину неискоришћеног путног простора широм света. Колико наших потреба за електричном енергијом можемо задовољити једноставним постављањем соларних панела преко тих путева? Све док дизајнери креирају систем који пружа задовољавајућу трајност и еластичност по неизоставним трошковима, чини се да је ово опција која би се могла брзо повећати из прилично уједначеног дизајна аутопута и економије. Заштита путева како би им помогла да трају дуже пре него што затребају поправку, сама је једна потенцијално велика корист, чак и пре него што уђете у корист производње електричне енергије.

Пројекат ПВ-СУД добија средства из:
-немачког савезног министарства за климатске акције, животну средину, енергију, мобилност, иновације и технологију (БМК);
-аустријске агенције за промоцију истраживања (ФФГ);
-немачког савезног министарства саобраћаја;
-швајцарске савезне канцеларије за путеве.

Ово сигурно није први пут да се ова идеја пласира. Видећемо да ли овај европски тим успети да се овај концепт постигне.

Spread the love
Овај унос је објављен под Вести из света. Забележите сталну везу.